دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

کامل‌ترین روبات ماهی دنیا ساخته شد


کارشناسان از ساخت روبات جدیدی به شکل ماهی خبر داده‌اند که حرکات طبیعی آن برای شنا کردن باعث شده است تا توسط ماهی‌های معمولی داخل آب پذیرفته شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از فارس، این روبات از راه دور کنترل می‌شود و دانشمندان به کمک آن می‌توانند ضمن مطالعه روی رفتار ماهی‌ها، باعث شوند تا ماهی‌های وحشی به دنبال آن حرکت کرده و مسیر مورد نظر دانشمندان را دنبال کنند.

این روبات در اصل یک رایانه هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور محسوب می‌شود که از سه بخش متحرک مجزا تشکیل شده است. این مهم‌ترین اقدام دانشمندان در زمینه مطالعه روی رفتار ماهی‌ها و نحوه مهاجرت آن‌ها محسوب می‌شود و کامل‌ترین روبات ماهی ساخته شده در جهان است.

پیش از این نیز انواع روبات‌های ماهی با قابلیت‌های مختلف از جمله تشخیص جمعیت کلونی‌های ماهی‌ها ساخته شده بود. با این وجود، این نخستین روبات محسوب می‌شود که قابلیت انجام مطالعه روی رفتار ماهی‌ها را دارد و می‌تواند علت و نحوه مهاجرت آن‌ها را بررسی کند.

این روبات الکترومغناطیسی به وسیله یک برنامه رایانه‌ای توسط دانشمندان کنترل می‌شود و بورد آن برای حرکت زیر دریا نامحدود اعلام شده است.


                                                                                            منبع: www.iritn.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد