دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

۲۵ نکته جهت مقاله نویسی در اینترنت

نوشتن مقاله در وب، شما را در معرض دیدگان افراد بسیار زیادی قرار خواهد داد. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه ها معروفیت خود را تضمین می کنید. برای این کار تنها نیاز به صرف اندکی زمان و تلاش دارید. نوشتن مقاله در موضوعات دلخواه کار بسیار آسانی است و مراحل معینی دارد. عده ای برای مجالات و سایت های خود به دنبال محتوای باارزش هستند و صدها نویسنده در انتظارند تا نوشته های خود را روی وب قرار دهند. در هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده وجود دارد که برای شما به عنوان یک تبلیغات مجانی عمل می کند. در این ترفند قصد داریم تا 25 نکته بسیار مفید جهت مقاله نویسی در دنیای اینترنت را برایتان بازگو کنیم. با استفاده از این نکات میتوانید نحوه نگارش بهترین مقالات و همچنین شیوه نوشتن ترفندها برای ترفندستان را بیاموزید.

-1این نکته را بپذیرید که نوشتن مقاله در دنیای آنلاین با نوشتن مقالات چاپی تفاوت دارد. زیرا افراد عادت دارند که هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور کنند. صفحه را به سرعت حرکت می دهند و تنها به دنبال نکات کلیدی هستند.
-2
به مخاطبین مورد نظر خود فکر کنید و برای آنها مطلب بنویسید.
-3
برای مقاله خود یک عنوان جذاب انتخاب کنید که توجه افراد را سریعأ به خود معطوف کند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق کند.
-4
عنوان مقاله باید کوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تیترهای داخلی آزادی بیشتری دارید. با دقت آنها را انتخاب کنید تا در لحظه خواننده را جذب خود کنند.
-5
در نوشتن مقاله دقت کنید و حرفه ای عمل کنید. در مورد موضوعاتی که از آنها اطلاع کامل دارید، مطلب بنویسید. هیچ مطلبی را به طور اتفاقی و بدون پشتوانه علمی در مقالات خود نیاورید.
-6
پاراگراف های مقاله باید کوتاه باشند.
-7
مقدمه چینی نکنید و به سرعت به نکته اصلی نزدیک شوید.
-8
روی اطلاعات باارزش برای مخاطبین خود تکیه کنید.
-9
اصل اختصار را رعایت کنید. اکثر مردم مایلند به سرعت اطلاعات را دریافت کنند و معمولأ زمان محدودی دارند.
-10
در نوشته خود (ترفندستان) از کلمات اضافه یا هم معنا استفاده نکنید و مقاله را در حد 1500 کلمه نگه دارید. اکثر اشخاصی که مقالات عالی را برای قرار دادن در سایت خود خریداری می کنند، طرفدار مقالات بین 500 تا 2000 کلمه هستند. به صورت اجمالی سخن بگوئید. اختصار نشاندهنده باارزش بودن نوشته است.
-11
در متن مقاله از علامت تعجب (!) برای جلب توجه خواننده به بخش های خاص استفاده کنید.
-12
از تظاهر پرهیز کنید. خودتان باشید تا مقاله شما واقعی به نظر برسد.
-13
از نکات طنزآمیز استفاده کنید. مردم حتی وقتی در حال دریافت اطلاعات در مورد مسائل کاملأ جدی هستند، مایلند استراحت کوتاهی داشته باشند و قدری لبخند بزنند.
-14
از درون خود برای نوشتن کمک بگیرید. سخنان بی تکلف بیشتر به دل می نشیند. تنها کافیست که جملات را مرتب و به هم متصل کنید.
-15
راستگو و امین باشید و از مطالب دیگران در مقاله خود استفاده نکنید. این کار نوعی دزدی است. پس خودتان برای نوشتن مطالب تلاش کنید و اگر از سخنان یا ایده های شخص یا مقاله دیگری استفاده کردید، حتماً نام او را در کنار مطلب آورده شده، ذکر کنید و از او تشکر کنید.
-16
متواضع باشید و تصور نکنید که خوانندگان در سطحی پایین تر از شما قرار دارند.
-17
از شماره گذاری و بخش بندی در مقاله خود برای مرتب کردن مطالب استفاده کنید. به این ترتیب دنبال کردن مطلب برای خواننده ساده تر خواهد بود.
-18
اطلاعات شخصی خود را در انتهای مقاله قرار دهید. مطمئن شوید که این اطلاعات برای دسترسی آسان به شما کافی هستند. این بخش یک تبلیغات مجانی برای شما خواهد بود.
-19
در انتهای مقاله پیشنهادی را برای خوانندگان در نظر بگیرید مثل ارسال مطلبی خاص به آدرس پست الکترونیک آنها. به این ترتیب لیستی از افراد علاقه مند را خواهید داشت که بعدها می توانید در بخش بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.
-20
قبل از قرار دادن مقاله روی وب تمام لینک های موجود در آن را چک کنید.
-21
مقاله خود را از طریق سیستم های پاسخگوی خودکار منتشر کنید.
-22
مقاله را با یک جمله یا پیام تاثیرگذار به اتمام برسانید. آخرین جمله و پاراگراف شما باید خلاصه ای از تمام مقاله باشد و به نحوی خواننده را تشویق کند که از همین حالا نکات گفته شده را اجرا کند.
-23
نهایتأ مقاله خود را دوباره چک کنید تا کلمات ناهماهنگ یا اشتباهات املایی در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ویراستار مقاله خود هستید.
-24
مطمئن شوید که مقاله روند و جریان مناسبی دارد و مطالب به هم پیوسته و مرتب قرار گرفته اند.
-25
دوباره خوانی و دوباره خوانی تا جایی که مطمئن شوید که همه چیز درست است.برای نوشتن مقاله، "بهترین ها را انجام دهید و منتظر عالی ترین ها باشید".

نظرات 2 + ارسال نظر
احمد سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 10:34

جالب بید

)-( . (/\) سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 14:05

not bad ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد