دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

گریه بر امام حسین(علیه السلام)

 سلام ؛ بنده میخوام اینجا کمی از روایات و بیانات گریه بر حضرت سید الشهدا بنویسم... 

ابن قولویه در کتاب (( الکامل )) مینویسد: روزی خدمت امام صادق بودیم ؛که ازامام حسین یاد کردیم . آن حضرت بسیار گریست و ماهم گریستیم سپس حضرت فرمودند: (( حسین بن علی میفرمود منم کشته گریه و زاری ؛ هیچ مومنی مرا یاد نمیکند مگر آنکه گریان میگردد )) 

 

همچنین مسمع کردین میگوید : امام صادق به من فرمود‌:آیا مصیبت حسین بن علی و آنچه بر‌آن حضرت گذشت را یاد میکنی ؟ گفتم بلی . فرمودند :آیا غم واندوه تو را متاثر میسازد ؟ گفتم به خدا قسم گریه من چنان است که اشک بر گونه های من سرازیر میشود بطوریکه اهل خانه را تحت تاثیر قرار میدهد... امام فرمودند : رحمت خداوند بر تو وبر اشک هایت باد. تو در ردیف آنهایی هستی که بر مصیبت ما میگریند ؛ در شادی با ما شاد میگردند و در غم و اندوه ما غمناک هستند .  هرکس بر اساس محبت نسبت به ما ومصیبت ما بگرید ؛بدون شک رحمت و مهر خداوندی شامل حالش خواهدشد... 

 

حضرت مهدی (عج) در زیارت ناحیه مقدسه میفرمایند : (( السلام علی من بکته ملائکت السماء ))   سلام بر آن کسی که ملائکه آسمان بر اوگریستند.. 

همچنین میفرماید : ((من برای تو (امام حسین) هر صبح وشام گریه میکنم و اگر اشک هایم تمام شود خون گریه خواهم کرد....!!! 

 

همچنین روزی (خاطرم نیست جبرئیل به حضرت رسول عرض کرد یا رسول الله به حضرت فاطمه فرمودند) که بلاهایی که بر امام حسین وارد میشود ؛و داستان کربلا را تعریف کردند . شخص مستمع بسیار گریه کردند  و شخصی که تعریف میکرد فرمود اما پس از آن شیعیان بر مصیبت حسین بسیار گریه و زاری میکنند ؛ مردانشان همانند زنان شیون میکنند و همگی در عزای حسین ماتم زده میشوند...سپس حضرت کمی احوالشان بهتر شد و ازاین قضیه مسرور شدند و آنها را دعا نمودند... 

 

 حتما شما نیز شنیده اید که شخصی دید امام حسین(علیه السلام)در حوض آبی وارد شدند و زخم هایی که درجنگ بر پیکر مبارکشان وارد شده بود بهبود یافت...عرض شد آن چه چیزی بود ؟حضرت فرمودند : اشک چشم شیعیان که بر عزایمان میگریند..... منظور این این اشک ها مایه خشنودی و التیام آن حضرت میباشد

 

مانیز که گریه میکنیم برای شادی دل مادرش فاطمه(سلام الله علیها) وجدش رسول خدا ( صلی الله علیه و‌ آله وسلم) و همچنین به تبعبت از امام زمانمان است و همچنین آلامی بر درد های خود حضرت سید الشهدا...و برای خودمان است که مورد شفاعت آن عزیزان قرار بگیریم وخشنودی خدا را کسب کنیم که این اشک ها مایه رهایی از آتش جهنم است ؛ البته به شرطی که با معرفت باشد ...... وگرنه همه میدانیم که اگر تمام دنیا هم با معرفت کامل بگریند نه آن حضرت زنده میشوند ؛ نه تعداد یارانشان از۷۲ به ۷۲۰۰ میرسد ؛ ونه آن اتفاقات برعکس میشود...!!! 

 

یک نکته دیگر اینکه به آن حضرت قتیل العبرات میگویند ؛ یعنی کشته اشک؛ کشته شده برای اشک ... و برای گریه کردن... این را گفتم تا برخی دوستان از سوء تفاهم خارج شوند و فکر نکنند گریه کردن های ما دلیل دیگری دارد 

 

در آخر از همه عزیزان التماس دعا دارم و از همه تقاضا دارم تا حداقل یک یاد کوچک از ما بکنند که دعای دل شکسته مستجاب است ؛ ان شاءالله.

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 17:41

السلام علیک یا ثار الله

Guilardino جمعه 19 آذر 1389 ساعت 11:01

دستت درد نکنه عالی بود

)-( . (/\) جمعه 19 آذر 1389 ساعت 18:28

حسین (ع) بیشتر از آب تشنه لبیک بود، افسوس که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند

دکتر شریعتی...

علی یکشنبه 21 آذر 1389 ساعت 10:05

نماز بی ولایت حقه بازی است
اساس مسجدش بتخانه سازی است
چرا دشمن نمی خواهد بفهمد
وضوی بی ولایت آب بازیست

ای ول علی جون ..... ما که خیلی حال کردیم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد