دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

حجاب آری یا نه؟

من موندم متعجب! اینهمه آدم با ادعای روشنفکری٬ با ادعای جستجو برای آزادی. مگه آزادی چیه؟ مگه آزادی شامل آزادی افکار نمی شه؟ آزادی انتخاب؟! من با تو ام! با تویی که فروشنده ی یک فروشگاه باکلاس توی بالاشهری! تویی که اگه یه مشتری چادری بیاد توی فروشگاهت نادیده می گیریش! یا اصلاْ راش نمی دی یا اگه اومد تو جوری جوابشو می دی که زودتر شرشو کم کنه! من با تو ام! استاد عزیز این مملکت! که معیارت برای سنجش دانش یه دانشجو قوس کمرشه و رنگ لباش! که اگه دانشجوی چادری سر کلاست داشته باشی هیچوقت توجهی بهش نشون نمی دی حتی اگه بهترین دانشجوی عمرت باشه!
من با تو ام! تو که توی این مملکت زندگی می کنی و وقتی از کنار یه زن چادری رد می شی همچین نگاش می کنی که انگار اون از ناف داهات اومده و تو نسل اندر نسلت شاه و شاهزاده بودن! با تو ام! با تویی که فکر می کنی همه چادری ها یه سری آدمای خشکه مذهبن که از شادی هیچی نمی فهمن و مهم ترین مسئله زندگیشون عقب افتادن وقت نمازشونه! کسایی ان که از هیچی سر در نمیارن. نه از سیاست٬ نه از جامعه و روابط آدما٬ نه از سلیقه و رنگ و آب!
فکر می کنی اون دختر چادری که همسن توه دوست نداره قرتی بگرده؟ دوست نداره شلوار کوتاه بپوشه و مچ پاهاشو به همه نشون بده؟ دوست نداره مانتوی تنگ بپوشه که چشم همه مردا دنبالش باشه؟ دوست نداره هفت قلم نقاشی کنه صورتشو همه حظ کنن از دیدن       چشماش؟ دوست نداره عطری بزنه که وقتی از توی یه کوچه رد می شه تا یه ساعت بعدش کوچه بوی عطرشو بده؟ دوست نداره سر کلاس بازی در بیاره  دوست نداره ناخون مصنوعی بذاره و هر روز یه جور نقاشیش کنه؟ فکر می کنی دوست نداره موهاشو رنگ کنه بریزه تو صورتش٬ یه شال بندازه روی سرش که هر نسیمی همون یه تیکه پارچه رم از سرش برداره؟ مگه یه دختر چادری گرمش نمی شه؟ تابستون و زمستون نمی فهمه؟؟ یعنی حالیش نیست یه روسری کوچیک چقدر خنک تر از مانتو و مقنعه و چادره؟!
به خدا می فهمه! همه اینا رو می دونه. دلشم می خواد. کی بدش میاد از خوشگل بودن؟ از توی چشم بودن؟ اونم برای یه دختر که زیبا دوستی توی وجودشه. ولی اعتقادش این نیست. درست یا غلطش پای خودش. همونطور که درست و غلط کسی که به این چیزا اعتقاد نداره پای خودشه. من حرفم این نیست که همه بیاین بشن خواهران زینبیه! به کسی هم توهین نکردم و نمی کنم. خیلی از دانشجویان اصلاْ چیزی به اسم حجاب رو قبول ندارن. حرف من یه چیز دیگه است.
من می گم اون دختر چادری یه آدمه! باهاش مثله آدم برخورد کنیم!
 اما چرا٬ خانوم٬ آقا٬ چرا دل اون نوجوون دل نازک رو می لرزونی با نگاهت؟ چرا تحقیرش می کنی که برگرده از هرچی خدا و پیغمبره. خود این مذهبی نماها به اندازه کافی گند زدن به واقعیت ماها. تو رو خدا شماها نمک نشین به این زخم! چند سال پیش٬ وقتی من خودم نوجوون بودم٬ اوضاع نمی گم خیلی خوب بود. اما لااقل از الآن خیلی بهتر بود! .
 حالا یک سوال:
تا حالا شده واقعا این کارو بکنین؟! منظورم اینه که با حرکاتتون، حرفاتون و یا حتی نگاهتون یه دختر چادری رو تحقیر کنید؟! کسانی رو می شناسید که اینطوری باشند؟ فکر می کنید انگیزه اصلیشون از تحقیر چادری ها چی باشه؟!

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد رضا سه‌شنبه 10 اسفند 1389 ساعت 21:11

دوست عزیز
جمع بستن کار خوبی نیست. من ندیدم تا حالا کسی به خاطر چادر تحقیر بشه!!!!
ما تو یک جامعه زندگی می کنیم با فرهنگ های مختلف .وقتی دختر ی ارایش میکنه دلیلش حتما خود نمایی نیست !!!!
دختری هم که چادر می پوشه به خاطر متانت و وقار خودشه!!!

دکتر شریعتی در باب مقوله حجاب و “چادر” نظر بجایی را مطرح کرده اند که : ” اصل حجاب اسلامی بعنوان یک قانون فقهی یک اصلی است که هر انسان آگاه و روشنی برایش منطقی قابل پذیرش است. اما امروز این سنت و این اصل اسلامی چنان مخلوط شده که در ذهن همه بصورت دو کلمه مترادف ( حجاب – چادر ) در آمده است و آنوقت روشنفکر به عنوان حمله به چادر، به حجاب حمله میکند! و متقابلاً متعصبین بعنوان دفاع از حجاب، متاسفانه از چادر فقط دفاع میکنند و هر شکل دیگری را نفی میکنند و بشدت منکر میشوند.

پروتون چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 01:55 http://3ta1.blogfa.com/

سلام
منم موافقم که چادر نمیتونه ملاک حجاب یا بی حجابی باشه چنانچه که توی همین دانشگاه خودمون چادری هایی هستن که نه تنها برای چادرشون احترام لازمه رو قائل نیستن بلکه حرمت اون رو هم زیر پا میگذارن !

اما کسی که حرف خدا براش حجیت داشته باشه ، دیگه دنبال راه دررو نمیگرده ، خدا خودش مگه نگفته که زینت هاتون رو از نامحرم بپوشانید ؟ خوب کدوم انسان عاقلی وجود داره که به نظرش وقتی یک دختر خانم آرایش میکنه یا موهاشو بیرون میذاره ، به نظرش زیباتر نمیشه !؟
خوب همین میشه براش یه زینت که باید بپوشوندش !

شهرام چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 09:53

نظرات خوبی بود ممنون مخصوصا محمد رضا که از دکتر شریعتی مطلب اوردن به نظر بنده ملاک سنجیدن همه انسان ها تقوا و ایمان به خداست که هرکس میتونه این دو عامل تو رفتار و حجاب خودش بروز بده حال اینکه فردی حجابی نامناسب داره دلیل بر بد بودنش نیست ولی این و بدون که با اینکارش خودش و داره از خدا دور می کنه .

حمیدرضا چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 10:03

سلام برادر
در این وبلاگ نمی تونم دقیقآ نظرمو و عقایدمو و چیزهائی که به عینه دیدمو بهت بگم . ولی تا اینجارو بدون که .......
1. هیچوقت اینقدر جمع نبند......از شما که اینقدر دقتتون زیاده بعید بود.....اکر یک کمی بیشتر به اطرافت توجه میکردی میدیدی که تو دانشگاه خودمون خیلی از دخترهای چادری هستند که اون خصوصیاتی که گفتیو دارن.... خیلی از دخترها هم هستند که چادری نیستند و اون خصوصیاتیو که گفتی ندارن..... فکر کنم دیگه همه فهمیدن کیو میگم.....
2.فقط هم چادر ملاک حجاب نیست.....
3.خیلی از چادریها هم هستند که......
4.خیلی از چاریها هم هستند که کسی تحقیرشون نمیکنه هیچ......
بهتره شما اول بری ببینی چرا اونا رو کسی تحقیر نمیکنه.....( البته تحقیر کلمه جالبی برای اینجا نیست ).....بعدش بری ببینی چرا اکثر دخترهای جامعه مون اینجورین نه اونجوری که توگفتی اینجوری که الان اکثرشون هستند......و جواب سوالاتم خودت خوب متوجه بشی.....

MHMD چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 12:22

با چادر یا بی چادر دوره زمونه بدیه....

ولی بابا این بنده خدا هم راست میگه...دیدم خیلی از خانواده های معتقد و خانومای چادری رو که برای تفریح به مثلا سینما یا کوه و... میرن و اونجااکثریت مردم که اهل این چیزا نیستن چه رفتار یا نگاهی بهشون میکنن !!!! خب اون بنده خداهم خوشش نمیاد به معنای واقعی کلمه (( تحقیر )) بشه ، دیگه دور اینجور جاهارو خط میکشه . بعد هم میگن اینجور آدما فقط به درد اعتکاف و نمازخوندن کنج خونشون میخورن....یکی نیست بگه خب تو غلط خودتو بکن ، این بنده خدا هم با خانواده خودش کار خودشومیکنه

نگار چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 16:25

با آقا محمدرضا موافقم. در ضمن ما اگر قراره با دیدن ظاهر افراد در مورد آنها قضاوت کنیم... واقعا برای خودمون متاسفم.بنده خودم چادری نیستم و حجاب رو وابسته به چادر نمیدونم( نظر شخصی ) ولی هیچگاه به خود این اجازه رو نخواهم داد که به اعتقادات افراد بی توجه باشم و آنها رو محترم نشمارم.
امیدوارم همگی به برخی مسائل با دیدگاه بازتری بنگریم.

سکوت چهارشنبه 11 اسفند 1389 ساعت 19:53 http://j3s.blogfa.com/

سلام
من که اعتقاد ندارم وندیدم تا حالا اساتید اینجوری باشن
جای دیگه مثلا فرو شگاه شاید

راستی هم دانشگاههیم و هم رشته
سر بزنید

مینا پنج‌شنبه 12 اسفند 1389 ساعت 22:44

Ba aqideye dr . shariati ke mhmd reza naqle qol kard khaily movafeqam ....
injooor barkhord khaily toooye jame kononi ma dide mishe ...
motasefaneh toooye keshvar ma kasayi ke modayi AZADI hastan ... ejaze azadeh andishidan ro be baqiye nemidan .

صادقی جمعه 13 اسفند 1389 ساعت 16:13

واقعیت داره ! البته بیشترش .
لعن الله قوم الظالمین

حامد دوشنبه 16 اسفند 1389 ساعت 10:37

برخلاف نظر دوستان اتفاقا به نظر من چادر ملاک داشتن حجاب هست ولی تنها ملاک نیست
ولی بحث اصلی محمود داشتن حجاب نیست نوع برخورد با این افراده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد