دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

راهیان نور

هرساله در روزهای پایانی اسفند کاروان راهیان نور عازم کربلای جبهه ها میشود و بسیاری از دانشجویان ودانش آموزان ومردم مهمان لاله های گلگون 8سال دفاع مقدس هستند که این مهمانی واین حضوردر مناطق جنگی را میتوان نقطه عطفی برای بیان رشادت ها ودلیری های جوانانمان در8 سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد وخاطره ی شهدای عزیزمان دانست وهمانطور که میدانید امروزه زنده نگه داشتن یاد وخاطره ی شهدا کمتر از شهادت نمیباشد. 

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که چرا برای زنده نگه داشتن خاطرات دوران دفاع مقدس به هفته دفاع مقدس و حضوردر مناطق جنگی بسنده میکنیم  واین خاطرات را در دیگر ایام سال بازگو نمیکنیم؟؟؟ 

این عمل(حضور در جبهه ها) فی نفسه عمل خوبی وحتی لازم نیز میباشد اما کافی نیست و مانند این است که ما برای عبادت و یاد خدا فقط به حضور در مسجد اکتفا کنیم ویا اینکه برای بیان دلایل اصلی قیام امام حسین(ع) هرساله کاروانی را عازم کربلا کنیم(هرچند هم که فعلأ به محرم و صفر اکتفا کرده ایم) که این عمل باعث نمیشود که مردم بشتر با انگیزه های اصلی این قیام آشنا شوند. 

حضور جوانان و نوجوانان در این مناطق دارای نکاتی مثبتی میباشد اما این حضور باعث اصلاح جامعه نمیشود. 

جمعیت و گروهی که هر ساله عازم این مناطق میشوند 3دسته اند: 

1:خانواده های شهدا و ایثارگران     2:بسیجیان       3:جوانان ونوجوانان 

گروه اول بعضأ از سر ناچاری عازم این مناطق میشوند و به قول معروف بهتر از بیکاری است حداقل آب و هوایی هم عوض میکنند. در صورتیکه اکثریت این گروه به آرمان ها وعقاید عزیزان خود که شهید یا جانباز شده اند پایبند نیستند و فقط از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده میکنند که همین موضوع(سهمیه ها) خود بحث جداگانه ای است. 

و اما گروه دوم اغلب برای استفاده از سهمیه های مختلف بسیج یا برای اینکه در جمع دوستان باشند عازم این مناطق میشوند و اصلأ هم هدف از این حضور را نمیدانند. 

گروه سوم نیز یا به خاطر والدینشان یا به قول معرف «سنگ مفت  گنجشک مفت» و یا برحسب عادت عازم این مناطق میشوند و70-80 درصد آنها هر ساله عازم این مناطق هستند. 

در نتیجه آن معنویت که ما به دنبال آن هستیم محقق نمیشود و نیز افرادی که باید عازم این مناطق بشوند  نمیشوند و فقط دلمان به آن خوش است که بگوییم امسال چند صد هزار نفر عازم مناطق جنگی بودند و یک مستند هم از این حضور بسازیم و به زور به مردم القا کنیم که حضور جوانان امسال پررنگتر از گذشته بوده است.در حالیکه اگر 50درصد هزینه ای را که صرف برگزاری اردوهای راهیان نور میشود را صرف ترویج فرهنگ شهادت و بیان دلایل اصلی حضور جوانانمان در جبه های نبرد حق علیه باطل در 8سال دفاع مقدس میکردیم الآن شاهد این همه بی بند وباری و بی غیرتی در جامعه نبودیم و جامعه وکشورمان زمینه ساز ظهور امام زمان«عج»میشد.

اماچه سود که ما از متن و اصل موضوع غافل شده ایم و به حاشیه آن پرداخته ایم.

 پس بیایید به جای حضور مستمر وهر ساله در این اردوها کمی وصیتنامه شهدا را مطالعه کرده وبه خواسته های آنان عمل کنیم تا خودمان و کشورمان را از فرو رفتن در گرداب فساد وتباهی نجات داده و آماده ساز ظهور امام زمان«عج» کنیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
edy سه‌شنبه 17 اسفند 1389 ساعت 14:23 http://www.emroozweb.com

1.851851836651.53678153315سلاممممممممممممم دوست عزیز

رد می شدم گفتم به رسم ادب سلام و نظری داده باشم و خوشحال شدم از دیدارت

وب خوبی داری به منم سر بزن !

نظرتو هم بگی ممنون می شم

در ضمن اگر منو لینک کنید ممنون می شم

شهرام چهارشنبه 18 اسفند 1389 ساعت 10:37

مطلب خوبی بود ولی مستند نبود به نظر من تند رفتی حاج محمود من خودم رفتم و دیدم تاثیر این اردوها رو روی جوونایی که خیلی بهشون میگن سوسول و به قولی بچه و ... به نظر من تو خرج هایی که در حال حاضر میشه این هزینه ها به جایی بر نمی خوره

امیر جمعه 20 اسفند 1389 ساعت 17:14 http://odna110.blogfa.com

سلام....من الان دوره ی پیش دانشگاهیم یکی دو روز پیش انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد بود منم نمیدونم چرا ولی همینجوری زدم برق مخابرت دانشگاه شهر ری اصلا نه رشتشو میشناسم نه دانشگاهشو اصلا نمیدونم چقد با تهران فاصله داره............خیلی احتمالش زیاده بیام همینجا برا دانشگاه............اگه میشه یکم راهنماییم بکنید و اگه میشه برام توضیح بدین.......میخوام بدونم اصلا شما راضی هستین از دانشگاهش؟؟
ممنون میشم

پروتون شنبه 21 اسفند 1389 ساعت 06:36 http://3ta1.blogfa.com/

سلام
به نظر من هم متن تندی بود ...
اول اینکه گروه هایی که به این اردوهای روحانی میرن ، فقط شامل همین سه دسته نمیشن !
خیلی از کسانی که من خودم ازشون درس میگیرم ، با رفتن به همچین اردوهایی قلبشون متحول شده !

دوم اینکه اونجا جایی نیست که هرکسی خواست ، دو تا بلیط بگیره و عازم بشه ... من معتقدم هرکسی که میره ، دعوت میشه ... و قطعا کسانی که دعوتش کردن ، براش برنامه هایی دارن ! حالا هرکسی با هر طرز فکری که میخواد باشه ، باشه !

سوم هم اینکه این وضعی که ما میبینیم توی جامعه مربوط میشه به تک تکمون .... چه مذهبی و چه غیر مذهبی
هر کسی به نوبه ی خودش توی این وضعیت مسئوله .... حالا یکی فردگرائه و آرمان های خودش فقط براش مقدس هستن و به ارزش های دیگران احترام نمیذاره ....
و یکی هم که به ارزش های دیگران احترام میذاره ، بقیه رو توجیه نمیکنه که باید به آنچه باید عمل کنند ، عمل کنند !

در هر صورت هیچ وقت برای بهتر شدن دیر نیست !

یا مقلب القلوب ... حول حالنا الی احسن الحال !

احمد شنبه 21 اسفند 1389 ساعت 10:30

in orddoha ham mesle baghye chizai ke marboot be din mishe shode baziche dast ye seri moft khor ke ham ye poli be jib bezanan ham mardomo bezaran sare kar ke are farhang shahadat beyn javoona zendas ,ina hamoonayan ke zamoon jang ba pool mardom too engliso keshvarai dige keyf mikardano hala edea daran shoghlashoon hagheshoone chon madrak daran
dar zemn in ke migan har ki mire davat mishe hamash khorafate ke hmon aghayon bab kardan . osoolan iranoa too ghaboole khorafat ostadan

علیرضا شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 06:15

محمود جون خیلی یک طرفه به قاضی رفتی !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد