دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

زنان و حضور در اجتماع

یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ﴿32﴾

اى همسران پیامبر شما مانند دیگرزنان نیستید اگرخداترس وپرهیزگارباشید پس به ناز با مردان سخن مگویید مبادا آنکه  دلش بیمار است به طمع افتد بلکه متین و درست سخن گویید(32)

 

وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا ﴿33﴾ 

و در خانه‏هایتان قرار گیرید(وبی حجاب وضرورت از منزل بیرون نیایید)مانند روزگار جاهلیت قدیم آرایش و خود آرایی نکنید( زینتهاى خود را آشکار مکنید) و نماز برپا دارید و زکات بدهید و خدا و فرستاده‏اش را فرمان برید خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند (33)

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿59﴾

اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو که خویشتن رابه چادر فروپوشند که اینکار براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بسیار بهتر است وخدا آمرزنده مهربان است(59)

                           

 

 «سوره احزاب» 

قریب به دو دهه که ما شاهد حضور گسترده  زنان و دختران در جامعه،ادارات ودانشگاهها هستیم که نتیجه این حضور چیز جز گسترش فساد و بی بندوباری در جامعه نبوده است. 

متأسفانه با گسترش روزافزون بد حجابی و بی حجابی در جامعه علاوه بر ارزشمند شدن          بد حجابی و بی حجابی برای زنان و دختران فضای حاکم بر جامعه ما نیز به گونه ایست که هر چه  زنان و دختران عریان تر در اجتماع حضور یابند وبیشتر به عشوه گری و خودنمایی بپردازند ارزشمندتر و دارای مقام رفیع تری هستند. 

این نگرش که فرهنگ جامعه ما را تحت تأثیر خود قرار داده همان فرهنگ منحط جوامع اروپایی و آمریکایی است. 

در این فرهنگ که بنده آن را فرهنگ عریان نگری می نامم  زنان و دختران دارای هیچ ارزشی نیستن و فقط تبدیل به ابزاری ظاهرأ ارزشمند شده اند که تنها خاصیتشون در درجه اول ارضاء تمایلات جنسی مردان و در درجه دوم فروش فیلمها و کالاهاست. 

دوستان اگه توجه داشته باشن حضور قارچ گونه زنان و دختران با این نوع پوشش در اجتماع و  دانشگاهها و نیز اشتغال آنها در سینماها؛مغازه ها؛فروشگاههای زنجیره ای و......هیچ خاصیتی جز موارد فوق نداره و نخواهد داشت که این نوع حضور بیانگر بی غیرتی پدران و همسران این افراد است که اینگونه ناموس خود را در معرض دید دیگران قرار داده و به حراج گذاشتن.  

با این وجود تلاش زنان و دختران  در جوامع غربی بر اینه که با  پوشش کامل و حفظ حجاب و عدم حضور بی مورد در اجتماع به آزادی واقعی برسن در حالیکه در کشورهای جهان سومی و آسیایی از جمله ایران زنان و دختران سعی دارن که با شعارهایی همچون آزادی،مساوات،           برابری حقوق زن و مرد،"ما هم در این بانک سهمی داریم" وسهم برابر داشتن در اشتغال و تحصیل و....... در اجتماع حضور پیدا کرده و به آزادی ظاهری و غیر واقعی برسن. 

از اونجاییکه این قوم(زنان و دختران) به دلیل عواطف و احساسات بسیار بالا دارای محدودیت ذهنی و عقلی هستن،نمیتونن درک درستی از واقعیات داشته باشن، به همین دلیل معتقدن که با تحصیل در دانشگاه میتونن به استقلال شخصیتی برسن و حضور در اجتماع را رسیدن به منزلت اجتماعی و اشتغال را لازمه رسیدن به استقلال مالی میدونن،در صورتیکه حضور زنان و دختران در اجتماع به علت در دسترس بودن باعث افزایش طلاق،کاهش ازدواج، افزایش دوستیهای خیابانی،افزایش روابط نا مشروع و گسترش بی غیرتی و بی عفتی میشه که با لگدمال شدن ارزششون و منزلتشون در زندگی شخصی و اجتماعی همراهه. 

اما مسئله فجیع تر و ناگوارتر از حضور زنان و دختران اشتغال آنها در تمامی صنوف و حرفه هاست که علاوه بر موارد فوق باعث افزایش بیکاری و از هم پاشیدگی خونواده ها میشه. 

حتمأ الآن با خودتون میگید که ما درس خوندیم که بریم سرکار؛ درس نخوندیم که بشینیم تو خونه بچه داری و خونه داری و..... کنیم. 

اولأ باید بگم که این طرز تفکر کاملأ غلط ناشی از تربیت و یا رفتار نادرست والدین است. 

ثانیأ اشتغال نه وظیفه  قانونی نه وظیفه شرعی یک زن است بلکه مدیریت خانه و خانواده که شامل خونه داری ، همسر داری و تربیت فرزند است هم وظیفه قانونی و هم وظیفه ی شرعی یک زن است و زنانی که مخالف این دیدگاه الهی هستن و حضور در اجتماع و اشتغال و ولگردی را به حضور در خانه  و مدیریت خانه و خانواده که دارای ارزشی نامحدود است ترجیح میدن همانند زباله هایی هستن که در کف خیابانها ریخته شده و هر کس به اندازه ی توان خودش یا آنها را لگد کرده و یا به آنها ضربه می زند. 

بنابراین زنان و دخترانی که در برخورد با مردان هیچ گونه حدود الهی را رعایت نمی کنن و با حضور در اجتماع به بهانه های مختلف،عشق و محبت را از مردان هرزه بی غیرت گرگ صفت گدایی می کنن فی الواقع حیواناتی افسار گسیخته و یا موجوداتی پست تر از آن هستن که مورد لعن خدا قرار می گیرندو مصداق کامل «حَمَّالَةَ الْحَطَب» نیز می باشند. 

همچنین به قول شاعر عزیز: 

«این چه حرامیان مردمانند که مرد را بسته و زن را گشاده اند.<گشاده اند:رها کرده اند>»

در پایان امیدوارم که نهادهای مسئول دولت محترم ،علما و روحانیت و مراجع عظام اقدامی فرهنگی برای مقابله با این بی فرهنگی انجام بدهند!  

من واقعأ نمی دانم که کدام گروه خوابند و کدام گروه خودشان را به خواب زده اند؟؟؟؟؟؟؟           فقط امیدوارم هر چه زود تر از خواب بیدار شده و جلوی این فساد را که در حال گسترش               روز افزون می باشد را بگیرند. 

درپایان خودم و همه عزیزان را به تدبر و عمل به آیات قرآن خصوصأ آیات ابتدایی مطلب دعوت مینمایم.

و آنچه را که از آیات خدا و [سخنان] حکمت[آمیز] در خانه‏هاى شما خوانده مى‏شود یاد کنید در حقیقت‏خدا همواره دقیق و آگاه است (34)

 

وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَةِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا ﴿34﴾

                                                                                              «آیه 34 سوره احزاب»

نظرات 4 + ارسال نظر
phd man دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 14:06

afariin . . .

دوکطور باسواط دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 21:29

سلام دوست عزیز
داخل هر بازاری یک قانون و قائده کلی وجود داره
اونم اینه که تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشه:به دنبالش عرضه هم وجود داره
و این یعنی اینکه اگه مردای عوضی نباشن که دنبال زنای عوضی بیوفتن قطعا این مسائلی هم که در موردش نوشتی پیش نمیومد

دوکطور باسواط دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 21:34

اینکه ما بیایم زن ها رو از اجتماع محو کنیم یک راه حل نیست
پاک کردن صورت مساله ست
واین کار پویایی رو از جامعه میگیره

.... شنبه 12 آذر 1390 ساعت 23:27

(زنانی که مخالف این دیدگاه الهی هستن و حضور در اجتماع و اشتغال و ولگردی را به حضور در خانه و مدیریت خانه و خانواده که دارای ارزشی نامحدود است ترجیح میدن همانند زباله هایی هستن که در کف خیابانها ریخته شده و هر کس به اندازه ی توان خودش یا آنها را لگد کرده و یا به آنها ضربه می زند)
چطور میتونی این جملرو بگی درحالی که من خانم هایه زیادی رو میشناسم که شغل ها و جایگاهایه اجتماعی خوبی دارن و سالم هستن....بعدشم برادر من خیلی از خانها مجبورن خرج خونوادشون رو بدن از سر سیری کار نمیکنن!!!
بنظرم بینشت رو کمی عوض کن ما تو دوران قبل از میلاد نیستیم!!!دیگه الان به لطف ماهواره و اینترنت و... آقایون زن ندیده نیستن!!بهتر بود به نگاه جامعه به زن انتقاد میکردی نه به حضور زن!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد