دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

پیشنهادی برای ریاست مادام العمر جاسبی!

روز گذشته اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد با حضور تمامی مدیران و مسوولان این دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.


هامون نیوز به نقل ازجهان، در این اجلاس سخنرانان بسیاری متشکل از مدیران دانشگاه آزاد به ارائه گزارش و سخنرانی پرداختند که در میان آنان سخنان یکی از این سخنرانان حاشیه های زیادی را در بر داشت.
 
متاسفانه سخنران مورد نظر که رییس سابق دانشگاه آزاد رودهن بود و به عنوان یکی از پیشکسوتان این دانشگاه پشت تریبون رفت به یکباره پیشنهاد عجیبی را به مسؤولان دانشگاه آزاد ارائه کرد.
 
پیشنهاد عجیب وی این بود که مدیران، روسای دانشگاه های آزاد کل کشور و شورای مرکزی دانشگاه در نامه ای به مقام معظم رهبری، خواستار حکم حکومتی ایشان برای ریاست مادام العمر جاسبی بر دانشگاه آزاد شوند!
 
البته این پیشنهاد آنقدر نچسب بود که نه تنها با استقبال حضار، بلکه حتی با استقبال جاسبی هم روبرو نشد اما چنین اظهار نظری در شرایط کنونی آن هم از سوی یکی از مدیران با سابقه دانشگاه آزاد جای تامل دارد و نشانگر وجود و بلکه پرورش روحیه‌ی ... در دسته ای از مدیران ارشد این دانشگاه است. 

 

البته بسیار خوشحالم که این آقای ((محترم)) این پیشنهادو نپذیرفته و امیدوارم که دیگه سایه اش رو از سر ما کم کنه...خب احتمالا دیگه جیبش جا نداشته و یا ملکی ؛ چیزی برای غارت مد نظر نداشته  . انشاءالله بره که دیگه با پول من و شمای بی گناه خودش و اطرافیانش رو نسازه ؛ مملکت رو به گند و‌‌ اغتشاش نکشه و... 

 

راستی ببین اون آقا چقدر سبک مغز بوده که این پیشنهاد رو مطرح کرده !

مراجع دروس کارشناسی مهندسی برق ، ققط به عشق خودتون

سلام بچه ها... 

من این چندتا کتاب مرجع رو از جاهای مختلف پیدا کردم و اونارو یکی کردم و گذاشتم تا بلکه استفاده بنماید...فقط زحمت ترجمه عناوینشون بر اساس احتیاجاتتون به عهده خودتون ترجمه اکثرشون هم تو بازار موجوده ، فکر نکنید سر کارید...!  

ادامه مطلب ...

طنز دانشجویی

دوران قبل از دانشگاه = حسرت

قبول شدن در دانشگاه = صعود

کنکور = گذرگاه کاماندارا 

دوران دانشجویی = سالهای دور از خانه

خوابگاه دانشجویی = آپارتمان شماره 13

 

ادامه مطلب ...

ساختار شبکه های مایکروویو

این شبکه ها از دو یا چند ترمینال که دارای نیازهای ارتباطی هستند تشکیل می گردد. جهت اتصال این ترمینال ها به یکدیگر با توجه به موقعیت آنها و ساختار طبیعی زمین در مسیرهای ما بین آنها لازم است از ایستگاههای واسط تکرار کننده استفاده نمود. ایستگاههای مایکروویو به لحاظ وظایفی که بر عهده دارند و سرویس هایی که ارائه می دهند، به شرح زیر تقسیم بندی می گرند: 1- پایانه: به ایستگاههای انتهائی اطلاق می گردد که در آنها کانال های صوتی، دیتا و یا تصویر پیاده و سوار می شوند. 2- تکرار کننده مستقیم: به ایستگاههایی اطلاق میگردد که در آن امواج از ایستگاه قبلی دریافت و پس از پردازش(بدون پیاده و سوار شدن کانال) و تقویت به سمت دیگر ارسال می گردند. 3- تکرار کننده پایانه ای 4- چند راهه: به ایستگاههایی اطلاق میشود که ضمن انجام عمل تکرار، امواج را در چندین مسیر مبادله می نمایند. 5- تکرار کننده از نوع مولد: نوع خاصی از ایستگاه تکرار کننده است که در آن امواج پس از دریافت تا حد Base Band پیاده و پس از حذف نویزها مجددا سیگنال های RF و IF تولید و ارسال می شود. این نوع تکرار کننده ها عمدتا در سیستمهای مایکروویو دیجیتال متداول می باشند. 6- تکرار کننده غیر فعال: نوع خاصی از ایستگاه تکرار کننده است که درآن المانهای فعال و هیچ گونه مدارات الکترونیکی وجود نداشته و امواج پس از دریافت در جهت دیگری هدایت می شوند.

بریم گردش؟

سلام به برو بچه های مخابرات ری و خسته نباشید به همتون بابت امتحانای میان ترم بچه ها من قصد دارم یه برنامه ی طبیعت گردی و ول گردی در کوه و دشت و دمن رو برنامه ریزی کنم حالا از شما دوستانم می خوام که نظر خودتون رو درباره ی رفتن به این جور تیریپا ارایه کنید با تشکر از نظرات قشنگتون راستی تا یادم نرفته شرط شرکت شما در این برنامه ارایه کارت دانشجویی و رضایت والدین می باشد.

کلمه «الکتریسیته یا برق » از کجا آمده است ؟

الکترونها ، الکتریسیته ، الکترونیک و سایر کلماتی که با «الکتر» شروع می شود همگی ریشه در یک کلمه ی یونانی به نامelektor  به «معنی خورشید درخشان» دارد. در یونانی elektron به معنی کهرباست.  کهربا یک سنگ قهوه ای مایل به طلایی بسیار زیبایی است که در زیر نور خورشید به رنگ نارنجی و زرد می درخشد. در واقع کهربا شیره درخت فسیل شده ای است که در فیلم پارک ژوراسیک نیز از آن استفاده گردید. میلیون ها سال قبل حشرات به شیره این درخت چسبیدند. حشرات کوچکی که دایناسورها را نیش زده بودند دارای خونی در بدنشان بودند که اکنون در کهربا قرار داشت.
یونانیان قدیم متوجه شدند که خواص کهربا خیلی عجیب است. به عنوان مثال وقتی کهربا به خز یا سایر اشیاء مالیده می شد ،قادر بود پر را جذب کند. آنها عامل ایجاد این پدیده را نمی دانستند. اما یکی از اولین مثالهای الکتریسیته ی ساکن را یونانیان کشف کرده بودند . کلمه لاتین electricus
 به معنی «تولید شده از کهربا توسط اصطکاک» می باشد. بنابراین کلمه ی انگلیسی الکتریسیته از کلمات یونانی و لاتینی که در مورد کهربا بوده ، گرفته شده است.الکتریسیته و خواص آن از دیر باز مورد توجه انسان بوده است . از زمانی که رعد و برق در آسمان دیده شد و از لحظه ای که تالس از خاصیت کهربا نام برد تا اواخر قرن نوزدهم همیشه معمای الکتریسیته در میان کاوشگران وجود داشته است.
استفاد ه از انرژی الکتریسیته امروزه بیش از سایر انرژی ها مورد استفاده قرار می گیرد. بطوریکه بدون این انرژی استفاده از لوازم خانگی، وسایل روشنایی ، و دستگاههای مدرن امروزی غیر ممکن است .
اگر چه کاربرد و استفاده انرژی الکتریسیته در زمانهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است ، ولی در حدود 2000 سال قبل توسط یونانیها کشف شده بود . آنها پی بردند که وقتی ماده ای به نام کهربا به ماده دیگری مالش داده شود با نیروی عجیبی باردار می شود . چنین کهربای بارداری اجسامی مانند برگ خشک و براده های چوب را جذب می کند .(واژه ء الکتریسیته از کلمه یونانی الکترون به نام کهربا گرفته شده است .)
راههای ایجاد انرژی الکتریسیته؟
1- اصطکاک یا مالش
2- تماس
3- القاء

دانلود جزوه ریاضی مهندسی


جزوه ای تایپ شده و کامل از درس ریاضیات مهندسی که نیاز تمامی مهندسان برق و الکترونیک می باشد . همانطور که می دانید این درس اهمیت زیادی در کنکور ارشد دارد و در دکترا نیز به این درس اهمیت بسیار زیادی می دهند .

سر فصل هایی که در این جزوه می خوانید :



       
لینک دانلود                              حجم فایل:1,213 KB

ادامه مطلب ...

معادلات ماکسول

جیمز کلرک ماکسول(James Clerk Maxwell)، که در سال کشف قانون القای فاراده به دنیا آمد ، بیشتر عمرکوتاه اما پر بار ، خود را در راه تدوین مبانی نظری کشف های تجربی فاراده صرف کرد. و به این ترتیب توانست  معادلات احساسی خود را که بعد او تحسین همگان را برانگیخت، ابداع کند. بطوری که انیشتین با دو شکافی زیاد در معادلات ماکسول، بهن ظریه نسبت رهنمون شد. انیشتین بزرگترین تحسین کننده ماکسول ، درباره او نوشت: "احساسات او را درلحظه ای تصویر کنید که معادلات دیفرانسیل فرمولبندی می شد. توسط می برایش ثابت کردند که میدانهای الکترومغناطیسی به صورتامواج قطبیده و باسرعت نور منتشر می شوند."  

 

 

 

ادامه مطلب ...

طراحی و ساخت آنتن های چند باند در ایران

نوع جدیدی از آنتن های چند باند و آنتن های آرایش پذیر در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شد.
علی میرکمالی مجری طرح با اشاره به گسترش و تنوع خدمات در سیستم های مخابراتی گفت: یکی از اهداف پژوهشگران صنعت ارتباطات یکپارچه سازی و کم کردن تعداد آنتن*هایی است که باید باندهای فرکانسی مختلف را پوشش دهند.
وی افزود: این امر به ویژه در ماهواره های نزدیک به زمین که وزن و اندازه محدودی دارند و همچنین خودروهای نسل جدید مورد توجه قرار گرفته است.
میرکمالی افزود: تنوع این ارتباطات در انتقال داده های الکترونیک صدا تصویر و ارتباط ماهواره با مرکز کنترل زمینی دیده می*شود.


مجری طرح، بخش نخست این پژوهش را ساخت آنتن*های چند باند کوچک جدید بیان کرد که پایداری الگوی تشعشعی آنها در زمان افزایش فرکانس بیش از نمونه های گزارش شده است.
وی افزود: در بخش دوم، تحقیق کاربردهای جدیدی برای آنتن*های آرایش پذیر معرفی و همچنین آنتن های جدیدی نیز طراحی شد که می*توانند در یک باند وسیع فرکانسی چند باند را با پهنای باریک*تر پوشش دهند.
مجری طرح اضافه کرد: در بخش آنتن های چند باند در قسمتی بهینه سازی و در قسمتی نوآوری و در بخش انتهای آرایش پذیر هم کار ما نوآوری بوده است.
میرکمالی با بیان اینکه آنتن*های ساخته شده در این طرح یک نمونه در باند 800 مگاهرتز تا 3 گیگاهرتز در نمونه دیگر 800 مگاهرتز تا 14 گیگا هرتز بوده است*، گفت: این نوع آنتن*ها با قرار دادن کلیدهای مختلف به گونه*ای که با قطع و وصل کردن آنها حرکت موج تغییر پیدا می*کند و همچنین با جابجایی عنصر فعال آنتن ساخته می شود.
براساس این گزارش، این تحقیق در رساله دکترای مهندسی برق گرایش مخابرات در دانشگاه علم و صنعت ایران تدوین و از نتایج آن بیش از 12 مقاله و سخنرانی علمی تهیه شده است.
آزمایش این آنتن ها در دانشگاه بیرمنگام انگلیس انجام شده است.

آشتی دوباره با وبلاگ

سلام من رفتم و یه دوری زدم دیدم جایی بهتر از اینجا برای نوشتن نیست چون هر جایی که می رفتم جمعی صمیمی مثل این وبلاگ رو ندیدم و من بیشتر به خاطر علیرضا هستش که در این وبلاگ فعالیت می کنم و الانم قصد دارم که ترفند بازار رو شروع کنم با هر تعداد مخالف و موافق که داشته باشه.

۲۵ نکته جهت مقاله نویسی در اینترنت

نوشتن مقاله در وب، شما را در معرض دیدگان افراد بسیار زیادی قرار خواهد داد. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه ها معروفیت خود را تضمین می کنید. برای این کار تنها نیاز به صرف اندکی زمان و تلاش دارید. نوشتن مقاله در موضوعات دلخواه کار بسیار آسانی است و مراحل معینی دارد. عده ای برای مجالات و سایت های خود به دنبال محتوای باارزش هستند و صدها نویسنده در انتظارند تا نوشته های خود را روی وب قرار دهند. در هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده وجود دارد که برای شما به عنوان یک تبلیغات مجانی عمل می کند. در این ترفند قصد داریم تا 25 نکته بسیار مفید جهت مقاله نویسی در دنیای اینترنت را برایتان بازگو کنیم. با استفاده از این نکات میتوانید نحوه نگارش بهترین مقالات و همچنین شیوه نوشتن ترفندها برای ترفندستان را بیاموزید.

ادامه مطلب ...

رتبه دانشگاههای ایران در جهان

چند وقت پیش برام یه ایمیل اومده بود در خصوص Ranking دانشگاههای ایران در دنیا، خیلی برام جالب بود رفتم به سایتش سر زدم و رتبه دانشگاههای مختلف دنیا رو دیدم و این موضوع باعث شد بیشتر از قبل تعجب کنم و دهانم باز بمونه... 

ادامه مطلب ...

افزایش قدرت آنتن Wi-Fi با سیم مسی و نی نوشابه

پیشنهاد می کنم به جای خواندن این مطلب، به فکر تهیه یک آنتن Wi-Fi تقویت شده باشید و همانند این دوست مبتکر آنتن گیرنده Wi-Fi تان را دست کاری نکنید. اما اگر امکان خرید آن را ندارید و یا حاضر به پرداخت هزینه آن نیستید، پس بهترین راه حل این است که به سراغ نی نوشابه و کمی سیم مسی بروید و بنا به گفته مبتکر خلاق مان، قدرت دستگاه خود را تا دو برابر افزایش دهید...!

ادامه مطلب ...

عشق از دید .........



1. عشق از دیدگاه حاج آقا: استغفرالله باز این حرف های بی ناموسی زدی. (جمله عاشقانه: خداوند همه جوانها را به راه راست هدایت کند)

2. عشق از دید دختر حاج آقا: آه ... خدای من یعنی میشه بدون این که بابام بفهمه من عاشق بشم. (جمله عاشقانه: ندارد)

3. عشق از دید یه ریاضی دان: عشق یعنی دوست داشتن بدون فرمول (جمله عاشقانه: آه عزیزم به اندازه سطح زیرمنحنی دوست دارم) 

ادامه مطلب ...