دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

حسرت همیشگی.....

حرفهای ما هنوز نا تمام....

             تا نگاه میکنی: 

                       وقت رفتن است. 

         باز هم همان حکایت همیشگی... 

                                              

                                          پیش از انکه با خبر شوی 

                                       لحظه عزیمت تو ناگزیر میشود 

 

                                                           ناگهان 

                                                                چقدر زود  

                                                                       دیر میشود....!!! 

 

                                               <<سال نو مبارک>>

دانلود جزوات مربوط به ترم ۴


ماشین الکتریکی 1                                             دانلود        حجم:911 KB


مدار 2                                                              دانلود        حجم:14.1 MB


تجزیه                                                               دانلود        حجم:1.87 MB


الکترونیک 1                                                       دانلود        حجم:12.5 MB


آموزش pspice 8                                                 دانلود        حجم:1.14 MB


پروژه اماده  pspice 8                                            دانلود        حجم:71.4 KB

انیشتین سر سفره هفت سین دکتر حسابی

در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد.

همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت: " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."

ادامه مطلب ...

راهیان نور

هرساله در روزهای پایانی اسفند کاروان راهیان نور عازم کربلای جبهه ها میشود و بسیاری از دانشجویان ودانش آموزان ومردم مهمان لاله های گلگون 8سال دفاع مقدس هستند که این مهمانی واین حضوردر مناطق جنگی را میتوان نقطه عطفی برای بیان رشادت ها ودلیری های جوانانمان در8 سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد وخاطره ی شهدای عزیزمان دانست وهمانطور که میدانید امروزه زنده نگه داشتن یاد وخاطره ی شهدا کمتر از شهادت نمیباشد. 

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که چرا برای زنده نگه داشتن خاطرات دوران دفاع مقدس به هفته دفاع مقدس و حضوردر مناطق جنگی بسنده میکنیم  واین خاطرات را در دیگر ایام سال بازگو نمیکنیم؟؟؟ 

این عمل(حضور در جبهه ها) فی نفسه عمل خوبی وحتی لازم نیز میباشد اما کافی نیست و مانند این است که ما برای عبادت و یاد خدا فقط به حضور در مسجد اکتفا کنیم ویا اینکه برای بیان دلایل اصلی قیام امام حسین(ع) هرساله کاروانی را عازم کربلا کنیم(هرچند هم که فعلأ به محرم و صفر اکتفا کرده ایم) که این عمل باعث نمیشود که مردم بشتر با انگیزه های اصلی این قیام آشنا شوند. 

حضور جوانان و نوجوانان در این مناطق دارای نکاتی مثبتی میباشد اما این حضور باعث اصلاح جامعه نمیشود. 

جمعیت و گروهی که هر ساله عازم این مناطق میشوند 3دسته اند: 

1:خانواده های شهدا و ایثارگران     2:بسیجیان       3:جوانان ونوجوانان 

گروه اول بعضأ از سر ناچاری عازم این مناطق میشوند و به قول معروف بهتر از بیکاری است حداقل آب و هوایی هم عوض میکنند. در صورتیکه اکثریت این گروه به آرمان ها وعقاید عزیزان خود که شهید یا جانباز شده اند پایبند نیستند و فقط از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده میکنند که همین موضوع(سهمیه ها) خود بحث جداگانه ای است. 

و اما گروه دوم اغلب برای استفاده از سهمیه های مختلف بسیج یا برای اینکه در جمع دوستان باشند عازم این مناطق میشوند و اصلأ هم هدف از این حضور را نمیدانند. 

گروه سوم نیز یا به خاطر والدینشان یا به قول معرف «سنگ مفت  گنجشک مفت» و یا برحسب عادت عازم این مناطق میشوند و70-80 درصد آنها هر ساله عازم این مناطق هستند. 

در نتیجه آن معنویت که ما به دنبال آن هستیم محقق نمیشود و نیز افرادی که باید عازم این مناطق بشوند  نمیشوند و فقط دلمان به آن خوش است که بگوییم امسال چند صد هزار نفر عازم مناطق جنگی بودند و یک مستند هم از این حضور بسازیم و به زور به مردم القا کنیم که حضور جوانان امسال پررنگتر از گذشته بوده است.در حالیکه اگر 50درصد هزینه ای را که صرف برگزاری اردوهای راهیان نور میشود را صرف ترویج فرهنگ شهادت و بیان دلایل اصلی حضور جوانانمان در جبه های نبرد حق علیه باطل در 8سال دفاع مقدس میکردیم الآن شاهد این همه بی بند وباری و بی غیرتی در جامعه نبودیم و جامعه وکشورمان زمینه ساز ظهور امام زمان«عج»میشد.

اماچه سود که ما از متن و اصل موضوع غافل شده ایم و به حاشیه آن پرداخته ایم.

 پس بیایید به جای حضور مستمر وهر ساله در این اردوها کمی وصیتنامه شهدا را مطالعه کرده وبه خواسته های آنان عمل کنیم تا خودمان و کشورمان را از فرو رفتن در گرداب فساد وتباهی نجات داده و آماده ساز ظهور امام زمان«عج» کنیم.

با تو ای درس...

با تو ای درس شبی باز در این خانه نشستم
همه شب خیره شدم ثانیه ای چشم نبستم
شوق یک نمره ی 20 باز پدیدار شد اندر رخ زردم
باز افزود دو صد درد به دردم
 یادم امد که شبی  با تو در این خانه نشستم
اولین بار در ان ترم که یک جزوه به دستم
جزوه را مرتبه ای باز همی کردم و بستم
یادم امد تو به من گفتی از این 20 حذر کن 
لحظه ای چند بر  اینده نظر کن
آه اینده برای تو گران است
تو که امروز نگاهت به یک 20 نگران است
باش فردا که دو پایت پس استاد روان است.
تا فراموش کنی چندی از این نمره حذر کن
ادامه مطلب ...

شیرین کاری دو باره !!!

همین مونده که سایت خود دانشگاه هم فیلتر بشه
حدود 1هفته است که اکانت ها قطع شده و دسترسی به اطلاعات و انجام کارهای مربوطه مسدوده...
یکی میگه تو حذف و اضافه یه نفر پنجاه بار یه درسو حذف و اخذ کرده ، به همین خاطره که سیستما اینجوریه ...!!!حالا نمیدونم از لج اون بابا اینکارو کردن یا این کار سیستمارو دچار مشکل کرده!!!
به حق چیزای ندیده ونشنیده ...!!!خب حذف واضافه واسه همین کاراست دیگه . تازه اگه میذاشتن عین بچه آدم انتخاب واحد کنیم اصلا کار به اینجاها نمیکشید...
حالا نمیدونم درست کردن یه سیستم پیزوری چقدر طول میکشه !؟ مگه اونجا مهندس کامپیوتر نداره...اگه میخواستن نرم افزار بانک جهانی رو هم درست کنن کمتر از این طول میکشید !!!

 

 

 
خدا خودش عاقبت هممونو ختم به خیر کنه.......

**** در شب قشنگی هام، فریاد خواهم زد....****

قشنگی زندگیم به اینه که شب وضو میگیرم، به خودم بهترین عطرو میزنم، در سکوت و آرامش شب، پرده ی اتاقم رو کنار میزنم و زیر نور مهتاب، نمازعشامو میخونم. ناگهان سر قنوت، به قشنگی زندگیم فکر میکنم. به خدا میگم:" خدایا، از بچگی در ذهن من فرو کردن که تو خوبی، مهربونی، از همه بیشتر منو دوست داری. ولی الآن میخوام بدونم که واقعا تو کی هستی که انقدر منو دوست داری. انقدر منو دوست داری که یه عالمه بهم نعمت و خوشبختی دادی و بابتشون هیچی ازم نمیخوای. تو کی هستی که نمیدونم چرا انقدر منو دوست داری، بهم احساس عاشقونه داری، هرررررررررررررررر چیزی که بخوامو بهم میدی، طوری هم بهم میدی که لحظه ی دادنشو نفهمم که اون لحظه، صرفا برای رفع مسئولیت ازت تشکر نکنم. تو کی هستی که هر شب تو آسمونم ستاره های خیلی زیادی میذاری تا یه وقت نگم=====>

 توی آسمون دنیا، هر کسی ستاره داره/ چرا وقتی نوبت ماست آسمون جایی نداره.(شوخی کردم ستاره کجا بود هوا ابری داره برف میاد)

خدایا هرکی هستی، تو خدامی. فقط تویی که بهم سلامتی و خوشبختی و خوشحالی میدی و فقط تویی که باید الآن، یعنی سر نمازم رو به کعبه ی عشقت سجده برم و بهت بگم مچکرم. "

با سایت Wolfram Alpha آشنا هستید؟

اگر هستید که خوش به حالتان اگر هم آشنا نیستید به نفعتونه که آشنا بشید!

ادامه مطلب ...

حجاب آری یا نه؟

من موندم متعجب! اینهمه آدم با ادعای روشنفکری٬ با ادعای جستجو برای آزادی. مگه آزادی چیه؟ مگه آزادی شامل آزادی افکار نمی شه؟ آزادی انتخاب؟! من با تو ام! با تویی که فروشنده ی یک فروشگاه باکلاس توی بالاشهری! تویی که اگه یه مشتری چادری بیاد توی فروشگاهت نادیده می گیریش! یا اصلاْ راش نمی دی یا اگه اومد تو جوری جوابشو می دی که زودتر شرشو کم کنه! من با تو ام! استاد عزیز این مملکت! که معیارت برای سنجش دانش یه دانشجو قوس کمرشه و رنگ لباش! که اگه دانشجوی چادری سر کلاست داشته باشی هیچوقت توجهی بهش نشون نمی دی حتی اگه بهترین دانشجوی عمرت باشه!
من با تو ام! تو که توی این مملکت زندگی می کنی و وقتی از کنار یه زن چادری رد می شی همچین نگاش می کنی که انگار اون از ناف داهات اومده و تو نسل اندر نسلت شاه و شاهزاده بودن! با تو ام! با تویی که فکر می کنی همه چادری ها یه سری آدمای خشکه مذهبن که از شادی هیچی نمی فهمن و مهم ترین مسئله زندگیشون عقب افتادن وقت نمازشونه! کسایی ان که از هیچی سر در نمیارن. نه از سیاست٬ نه از جامعه و روابط آدما٬ نه از سلیقه و رنگ و آب!
فکر می کنی اون دختر چادری که همسن توه دوست نداره قرتی بگرده؟ دوست نداره شلوار کوتاه بپوشه و مچ پاهاشو به همه نشون بده؟ دوست نداره مانتوی تنگ بپوشه که چشم همه مردا دنبالش باشه؟ دوست نداره هفت قلم نقاشی کنه صورتشو همه حظ کنن از دیدن       چشماش؟ دوست نداره عطری بزنه که وقتی از توی یه کوچه رد می شه تا یه ساعت بعدش کوچه بوی عطرشو بده؟ دوست نداره سر کلاس بازی در بیاره  دوست نداره ناخون مصنوعی بذاره و هر روز یه جور نقاشیش کنه؟ فکر می کنی دوست نداره موهاشو رنگ کنه بریزه تو صورتش٬ یه شال بندازه روی سرش که هر نسیمی همون یه تیکه پارچه رم از سرش برداره؟ مگه یه دختر چادری گرمش نمی شه؟ تابستون و زمستون نمی فهمه؟؟ یعنی حالیش نیست یه روسری کوچیک چقدر خنک تر از مانتو و مقنعه و چادره؟!
به خدا می فهمه! همه اینا رو می دونه. دلشم می خواد. کی بدش میاد از خوشگل بودن؟ از توی چشم بودن؟ اونم برای یه دختر که زیبا دوستی توی وجودشه. ولی اعتقادش این نیست. درست یا غلطش پای خودش. همونطور که درست و غلط کسی که به این چیزا اعتقاد نداره پای خودشه. من حرفم این نیست که همه بیاین بشن خواهران زینبیه! به کسی هم توهین نکردم و نمی کنم. خیلی از دانشجویان اصلاْ چیزی به اسم حجاب رو قبول ندارن. حرف من یه چیز دیگه است.
من می گم اون دختر چادری یه آدمه! باهاش مثله آدم برخورد کنیم!
 اما چرا٬ خانوم٬ آقا٬ چرا دل اون نوجوون دل نازک رو می لرزونی با نگاهت؟ چرا تحقیرش می کنی که برگرده از هرچی خدا و پیغمبره. خود این مذهبی نماها به اندازه کافی گند زدن به واقعیت ماها. تو رو خدا شماها نمک نشین به این زخم! چند سال پیش٬ وقتی من خودم نوجوون بودم٬ اوضاع نمی گم خیلی خوب بود. اما لااقل از الآن خیلی بهتر بود! .
 حالا یک سوال:
تا حالا شده واقعا این کارو بکنین؟! منظورم اینه که با حرکاتتون، حرفاتون و یا حتی نگاهتون یه دختر چادری رو تحقیر کنید؟! کسانی رو می شناسید که اینطوری باشند؟ فکر می کنید انگیزه اصلیشون از تحقیر چادری ها چی باشه؟!

علت درس نخوندن دانشجویان کشف شد...!!!

1) در سال 52 جمعه داریم و می دانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب
313 روز باقی می ماند.

2) حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا
مطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است.بنابراین 263 روز دیگر باقی می ماند.

3) در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا'' 122 روز می شود.
بنابراین 141 روز باقی می ماند.

4) اما سلامتی جسم و روح  حداقل روزانه 1 ساعت تفریح را می طلبد که جمعآ 15 روز می شود.
پس 126 در روز باقی می ماند.

5) طبیعتآ 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز می شود. پس 96
روز باقی می ماند.

6) 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است(البته بیشتر برای خانم ها). چرا که انسان
موجودی اجتماعی است.این خود 15 روز است. پس 81 روز باقی می ماند.

7) روزهای امتحان 35 روز از سال را به خوداختصاص می دهند. پس 46 روز باقی می ماند.

8) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند. پس 16 روز باقی
می ماند.


9) در سال شما حداقل 10 روز را به بازی می گذرانید. پس 6 روز باقی می ماند.

10) در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود و 3 روز دیگر باقی است(البته خدا نکنه).
11) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر می گیرند. پس 1 روز باقی می ماند(بستگی به خودت داره).
12) 1روز باقی مانده همان روز تولد شماست. چگونه می توان در آن روز درس خواند؟!!


نتیجه ی اخلاقی: پس یک دانشجوی نرمال نمی تواند درس بخواند

نظرات دانشجویان رشته های مختلف در مورد سوسک...!!!

دانشجوی برق : وقتی روشنایی و خاموشی در نحوه حرکت او بی تاثیر است من را متوجه نیرویی فراتر از برق می کند !  

دانشجوی حقوق : با اینکه همیشه شاهد اعمال دانشجویان است ولی هیچوقت و در هیچ دادگاهی علیه آنان شهادت نمی دهد !  

دانشجوی جغرافیا : مکان ، آب و هوا و شرایط محیطی در او تاثیری ندارد چون او همه جا هست !  

 

دانشجوی مهندسی عمران: شجاعتش برایم قابل تحسین است چون ماکت هر پل یا ساختمانی را که می سازم بدون توجه به احتمال تخریب آن ، به رویش می رود و افتتاحش می کند !  

 

دانشجوی پزشکی : تنها موجودی است که از تیغ تشریح من هراسی ندارد و به طرفم می آید تا با فدا کردن جانش موجب پیشرفت علم پزشکی شود !  

دانشجوی مدیریت : با آن جثه کوچک ، آنچنان خانواده پر جمعیتش را مدیریت و اداره می کند که انگار مدیر بودن باید در خون هر کس باشد و درس خواندن بی فایده است !  

دانشجوی زبان و ادبیات فارسی : او هیچوقت حرفی نمی زند ولی با سکوتش هزاران حرف را به من می آموزد !  

دانشجوی روانشناسی : درون گرا ، خجالتی ، کم حرف ، یک شخصیت منحصر به فرد !  

دانشجوی علوم سیاسی : به هیچ دسته و گروهی وابسته نیست ، تک و تنها برای هدفش تلاش می کند !  

دانشجوی کامپیوتر : مغز کوچک او با آن همه ذخایر اطلاعاتی بسیار پیشرفته تر از فلش 32 گیگ است !  

دانشجوی فیزیک هسته ای : زندگی در خوابگاه حق مسلم اوست !

ادامه مطلب ...

فلسفه آفرینش !!!

خدا خر را آفرید و به او گفت: تو بار خواهی برد، از زمانی که تابش آفتاب آغاز می شود تا زمانی که تاریکی شب سر می رسد. و همواره بر پشت تو باری سنگین خواهد بود. و تو علف خواهی خورد و از عقل بی بهره خواهی بود و پنجاه سال عمر خواهی کرد. خر به خداوند پاسخ داد: خداوندا! من می خواهم خر باشم، اما پنجاه سال برای خری همچون من عمری طولانی است. پس کاری کن فقط بیست سال زندگی کنم و خداوند آرزوی خر را برآورده کرد.....

ادامه مطلب ...

روش جالب ضرب اعداد


روشی جالب برای ضرب اعداد :
شما می توانید با یک شیوه ی فوق العاده در ریاضیات و بدون ماشین حساب ضرب اعداد را انجام دهید. پس از یاد گرفتن این شیوه قادر خواهید بود تمام اعداد را چه بزرگ و چه کوچک، چه تک رقمی و چه چند رقمی به راحتی در یکدیگر ضرب کرده و پاسخ آنها را به راحتی و بدون استفاده از ماشین حساب پیدا کنید. برای اینکار هم فقط کافی است چند تا خط ناقابل رسم کنید و تمام…

توضیح این روش با جملات بسیار دشوار است بنابراین اجازه بدهید کار خود را با تصاویر شروع کنیم. تصویر زیر را نگاه کنید :


اولین مثالی که برای شما در نظر گرفته ایم بسیار ساده است. عدد ۲۱ را در ۱۳ ضرب کرده ایم. مراحل انجام ضرب به صورت زیر بوده است :
۱- عدد ۲۱ از ۲ و ۱ تشکیل شده پس ابتدا ۲ خط در بالا و ۱ خط در پایین آن به صورت افقی رسم کرده ایم.
۲- عدد ۱۳ از ۱ و ۳ تشکیل شده پس ابتدا ۱ خط و سپس ۳ خط به نحوی رسم کرده ایم که خط هایی که قبلا به صورت افقی رسم کرده بودیم را قطع کنند.
۳- به ترتیب از چپ به راست ابتدا در راس مربع سپس در قطر آن و بعد در راس سمت راست تعداد نقطه هایی که خط ها در آنها یکدیگر را قطع کرده اند را شمرده ایم و ارقام به دست آورده را به همان ترتیب از چپ به راست به عنوان صدگان، دهگان و یکان عدد قرار داده ایم تا به پاسخ برسیم.
روش این کار بسیار ساده بود ولی اجازه بدهید با دو رقم بزرگتر آنرا تکرار کنیم، این بار قصد داریم عدد ۱۲۳ را در ۳۲۱ ضرب کنیم :

این بار با بالا رفتن ارقام کار کمی سخت تر شد. روش دقیقا مثل قبل است با این تفاوت که این بار بجز قطر مربع دو قسمت دیگر هم میبایست شمرده شوند که برایتان دور آنها خط کشیده ایم. اما یک نکته وجود دارد، اگر تعداد نقطه هایی که میشمارید دو رقمی شود، همانطور که می بنید باید دهگان آن را به رقم قبلی بسپارید، دقیقا مثل جمع و ضرب عادی.
تا اینجا اعدادی که در هم ضرب کردیم دارای ارقام برابر بودند یعنی هر دو سه رقمی یا هر دو دو رقمی بودند. اگر اینطور نباشد چه میشود؟ اجازه بدهید این حالت را هم با یک مثال با هم بررسی کنیم :

خوب در این مثال دو نکته وجود داشت، اول اینکه اگر تعداد ارقام دو عددی که در هم ضرب میکنیم برابر نباشند چه کار کنیم و دوم اینکه اگر در عددمان رقم ۰ وجود داشته باشد ضرب به چه شکل صورت می پذیرد. اگر توجه کرده باشید دو دایره ی آبی درنگ در شکل بالا وجود دارد. اگر در این عدد، رقم صفر وجود نداشت در آن دو نقطه هم خطوط با یکدیگر برخورد میکردند و دو تا از ارقام پاسخ را در اختیار ما میگذاشتند. به هر حال نکته ی مهم این است که جای خالی آنها را نباید فراموش کنید، وگرنه محاسبات غلط از آب در می آید.
یک مثال دیگر در مورد اعداد صفر دار را با یک دیگر بررسی میکنیم :

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ماه فرو ماند از جمــــــــال محمد (ص)                سرو نباشد به اعــــــتدال محمد(ص)
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست              در نظـــر قدر با کمــــال محمد(ص)
عرصـه گیتی مجال همت او نیست               روز قیامت نگر مجـــــال محمد(ص)
آن همه پیرایه بسته جنـت فردوس             بو که قبولش کند بـــلال محمد(ص)
چشم مرا تا به خواب دید جمــالش            خواب نمی گیرد از خیـال محمد(ص)
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی                عشق‌ محمد بس است و آل محمد(ص)