دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

شان حضرت عباس علیه السلام:

برای یکی از علما این مساله تشکیک می شود که مقام حضرت عباس علیه السلام در نزد خداوند  بیشتر از نواب خاص امام مهدی است یا برعکس؟؟ نواب خاصی که بنا به اعتقاد ما هنوز هم زنده هستند و در موقعی که نامه ای به خدمت امام زمان علیه السلام می نویسیم از آنها هم یاد می کنیم و از آنها می خواهیم که نامه ی ما را به امام زمانمان برسانند .یک روز در حالت مکاشفهای که  برای این عالم رخ می دهد ،امیر المومنین علیه السلام خطاب به او می فرمایند: عباسم اگر بخواهند  همه اهل دنیا بهشتی  می شوند !!

حال سوال اینجاست که حضرت عباس  علیه السلام چه کاری کرده بودند که به این مفام دست یافته بودند ؟! از امام حسین علیه السلام دفاع کرده بود.ولی این دفاع ،دفاع یک برادر از  برادر دیگر نبود ، دفاع رفیق از رفیق نبود، بلکه دفاع یک یار خالص بود از امام زمانش .چگونه دفاع کرد؟!  عباس از کلمه عبس گرفته شده است .و عباس یعنی کسی که عبوس وترش رو باشد ؟! حضرت عباس زمانی عصبانی می شد که کسی به امام حسین علیه السلام نگاه چپ بیاندازد .در آن وقت کسی جرات نمی کرد به امام حسین علیه السلام نگاه چپ بیاندازد ،کسی نمی توانست حضرت عباس را نگه دارد . ام البنین وقتی که حضرت عباس کودک بودند او را به سر امام حسین علیه السلام می گرداندند(مثل کسی که بخواهد صدقه ای بیاندازد و این صدقه را دور سر آن عزیزش می چرخاند که یعنی عزیزم این صدقه فدای تو...).

حضرت عباس علیه السلام در همه حال به فکر انجام دستورات امام زمانش بود...چه بسا در هنگام آوردن آب برای بچه های امام حسین علیه  السلام ،که دستور امام زمانش بود با این که دست مبارکش را قطع کرده بودند ،ولی با دندان مشک آب را نگه داشته بودند !! چون که امر امر مولایش امام حسین بود. ودر آن لحظه که تیر بر مشک زدند امید عباس علیه السلام  رو به سردی ،در انجام امر مولایش ،گرایید .و او را از ته جان لبیک می گفت و برای همین بود که تا آخرین لحظات عمر مبارکش لفظ برادر را بر زبان جاری نکرده بود .؟! و او را به ارباب صدایش می زد .

ما نیز باید از امام زمانمان دفاع کنیم ...

نظرات 3 + ارسال نظر
شهرام دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 09:58

مقایسه مقایسه ی درستی نیست که بخواهیم نواب را با شخصی به بزرگی حضرت عباس مقایسه کنیم انها هم شخصیت های بزرگی بودند ولی نباید در مقام مقایسه دید

شهرام جان نظرت محترمه ولی مثل اینکه خوب متوجه این نوشته ی من نشدی مقصود چیزدیگری بوده

عرفان سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 17:52

نفهمیدم اون کسی که نظر گذاشت منظورش چی بود ولی اونا کلاهم نورا واحدن و من و شما هم در مقام مقایسه نیستیم و می خواستم بپرسم مگه نعوذوبالله ماشینن یه کم فکر کن بعد نظر بگزار

شهرام چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 09:57

درست شاید من نتونستم منظورم و برسونم شاید جملات من ایراد داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد