دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دانشجویان مهندسی مخابرات دانشگاه شهر ری

پاتوقی مجازی برای بچه های برق گرایش مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

اثرات گریه بر امام حسین علیه السلام:

-    گریه بر امام حسین علیه السلام موجب خوشنودی خداوند متعال و رضایت اوست.

-    گریه بر آن حضرت نوعی یاری کردن آن حضرت در روز عاشورا است.

-    موجب آمرزش گناهان است.

-    دل های مرده را زنده می کند. به انسان امید می دهد . حتما همه ما این تجربه را داشته ایم که بعد از گریستن بر امام حسین علیه السلام احساس سبکی و آرامش می کنیم و این از اثرات گریستن بر مصائب امام است.

-    و... می توان موارد بیشتری را ذکر کرد.

به نظر شما چرا اشک ریختن بر امام حسین علیه السلام این قدر ارزش دارد و خداوند به آنان که در عزای امام حسین گریستند  پاداش زیادی را وعده می دهد. 

پاسخ را در ادامه ی مطلب با ذکر یک داستان بسیار جالب و عبرت آموز ذکر خواهیم کرد : 

نظر یادت نره.

همین سوال را یکی از علمای شیعه به نام علامه بحر العلوم در ذهن داشت روزی که به سامرا می رفت به این مسئله فکر می کرد ناگهان عربی سوار بر مرکبی به مقابلش رسید و سلام کرد پرسید جناب سید شما را متفکر می بینم اگر مسئله علمی است بفرمایید شاید من هم چیزی بگوییم.علامه  بحر العلوم عرض کرد: در این فکر بودم که چگونه می شود حقتعالی این همه ثواب را به زائرین و گریه کنندگان حضرت سید الشهداء می دهد مانند اینکه هر قدمی زائر بردارد ثواب یک حج و عمره در نامه عملش نوشته می شود و برای هر یک قطره اشک تمام گناهان صغیره و کبیره اش آمرزیده می شود. آن سوار عرب فرمودند: تعجب نکن من برای شما مثلی می آورم تا مشکلت حل شود سلطانی در شکار گاه از همراهانش دور افتاده بود در بیابان به خیمه ای رسید و پیر زالی را با پسرش در گوشه خیمه دید آنان بزی داشتند که زندگی شان را از شیر آن تامین می کردند و غیر از ان چیز دیگری نداشتند ان پیر زال بز را برای سلطان ذبح کرد و طعامی حاضر کرد او سلطان را نمی شناخت و فقط برای اکرام میهمان این کار را کرد سلطان یک شب آنجا ماند و روز بعد در دیدار عمومی واقعه دیشب را نقل کرد و گفت من در شکار گاه از غلامان دور افتاده بودم و در حالی که شدیدا تشنه بودم و هوا به شدت گرم بود به خیمه ان پیر زال رفتم او مرا نمی شناخت و در همان حال سرمایه اش را که تنها بزی بود کشت و برای من غذا آماده کرد حال در عوض این محبت به این پیر زال و پسرش چه بدهم و چگونه تلافی کنم.یکی از وزرا گفت: صد گوسفند دیگری گفت فلان مزرعه را به او دهید.

سلطان گفت: هر چه بدهم کم است اگر سلطنت و تاج و تختم را بدهم مکافات به مثل کرده ام چون آن ها هر چه داشتند به من دادند من هم باید هر چه دارم به انها بدهم.

حضرت سید الشهداء هر چه داشت از مال و اهل و عیال و پسر و برادر و فرزند و سر و پیکر همه و همه را در راه خدا داد و حال اگر خداوند بر زائران و گریه کنندگان آن حضرت آن همه اجر و پاداش و ثواب بدهد نباید تعجب کرد . این را فرمود و از نظر غایب شد.

پس قدر  محبت امام حسین علیه السلام که در دلهایمان ریشه دوانده را بدانیم. قدر اشک هایی که به خاطر آن محبت از چشمانمان جاری است بدانیم و خداوند را شکر کنیم از اینکه محبت امام حسین را در دل هایمان جاداد .

 پس تا اینجا از اهمیت اشک ریختن برای امام حسین علیه السلام حرف زدیم و اینکه چرا به آن بها داده شده. سوال من اینجاست که ایا در خاطرتان از کسی سراغ دارید یا  کسی را می شناسید که دردناک ترین گریه ها را در حق امام حسین علیه السلام دارد و بر امام حسین علیه السلام سخت اشک می ریزد؟؟

بله درست اشاره فرمودید. امام زمان علیه السلام او که در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جدش می فرمایند: یا جداه : اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت و دور ماندم از یاری تو و نبودم تا با دشمنان تو بجنگم ... هم اکنون هر صبح و شام بر شما اشک می ریزم و به جای اشک از دیده خون می بارم و آه حسرت از دل پر درد بر این ماجرا می کشم.

در سوگ تو با سوز درون می گریم                    از نیل و فرات و شط فزون می گریم

گر چشمه چشم من بخشکد تا حشر                       از دیده به جای اشک خون می گریم

 آری امام زمان من و شما نه تنها این ایام بلکه هر لحظه برای جد غریبش اشک می ریزد و به فرموده خودشان خون می گریند. و اما این روز ها برای دلداری به این امام مهربان چه می کنیم؟ چه کنیم بهتر است؟   امروز اشک هایی که از سوز دل می ریزیم سرمایه عظیم ماست  بیایید اکنون که اشک ریخته ایم و پاک شده ایم آماده شده ایم برای ظهور امام زمان علیه السلام دعا کنیم، چرا که ایشان خود فرمودند هر کس که در مصیبت جدم گریه کند و سپس برای ظهور من دعا کند من نیز برای او دعا می کنم.

 دوستان ماجرای علامه بحر العلوم را به یادتان بیاورید آن پادشاه در قبال محبت آن پیر زن چه گفت. گفت هر چه دهم کم است. آن پادشاه فهمید که ان پیر زن و پسرش با تمام سرمایه شان از او پذیرایی کردند پس حاضر شد به بهترین نحو از آنها تشکر کند.  پس چگونه ممکن است امام زمان که پادشاه عالم است به این کار ما بی توجه باشد . به اینکه به یادش باشیم در بهترین لحظات . لحظاتی که برای جد غریبش اشک ریخته ایم و اکنون که  می خواهیم برایش دعا کنیم.  و با جد غریبش عهد ببندیم: یا امام حسین اگر چه در کربلا نبودیم تا به یاری ات بشتابیم هم اکنون به لطف خدا در زمان فرزندت زندگی می کنیم اکنون با این اشک ها و با این دعای خالصانه، تو و فرزندت را یاری می دهیم و عهد می بندیم که پیمانمان همانند مردم کوفه نباشد. امام زمانمان را فقط در این ایام یاد نکنیم بلکه هر لحظه به یادش باشیم و کار هایی را انجام دهیم که او دوست دارد و او می پسندد. باشد که خداوند ظهورش را برساند.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
Guilardino پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 10:37

آقا عرفان مطالب خیلی خوبی می گذاری
کاش سند این مطالب رو هم بذاری که عالی بشه

چشم من بدون سند حرف نمی زنم ولی یه سوال می کنم کجای این مطلب نیاز به سند داره تا براتون بگذارم

comet پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 13:22

فکرنمی کنی یه کم برای گذاشتن این مطلب دیرشده....!

نه اصلا به این دادار دودورای تلویزیون نگاه نکن اصل حزن بعد ماجراست که توی صفر هستش و اینم بدون که اهل بیت تا آخر صفر حتی لبخند هم نمی زدند

Guilardino یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 11:54

داستان ها اگه با سند باشه بهتره

عزیزم من که گفتم منظورت کجای نوشتمه که برات دقیقا سندش رو ذکر کنم

Guilardino دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 13:59

داستان علامه بحرالعلوم

مهدی جمعه 7 بهمن 1390 ساعت 09:05 http://rahe-soorkh.blogfa.com

سلام
از مطالب وبلاگتون کپی گرفتم حلال کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد